Kan je met een wifi infrarood beveiligingscamera 's nachts door glas filmen?

Het gaat hierbij om een opstelling waarbij er schuin door het glas gefilmd moet gaan worden.
Wie heeft hier ervaring mee of dat lukt.
In mijn optiek heb je dan geen reflectie van het infrarood licht.

2 weken geleden
in: Camera's
TurfGraver
2 weken geleden
Infrarood licht uitschakelen of beter, buiten plaatsen. Camera kan dan wel achter glas staan.
VraagAntwoord66
2 weken geleden
Nee. Je gaat met infrarood niks kunnen zien

Antwoorden (2)

Een van de meest voorkomende problemen bij het plaatsen van een IP camera achter glas, is opnemen 's nachts. Dit komt doordat de meeste beveiligingscamera's infraroodverlichting (IR) hebben om ook s'nachts te kunnen filmen (nachtzicht). Dit licht weerkaatst in het raam en verblindt de lens van de camera. Hetzelfde geldt voor status lampjes van de camera, of omgevingslicht. Door de verblinding van het raam of de reflectie van het glas is het zeer waarschijnlijk dat afbeeldingen wit worden of dat video's worden weggespoeld door de overmatige blootstelling van lichten 's nachts, waardoor het moeilijk is om de details te onderscheiden. Overdag werken de camera's meestal wel goed.
erotisi
2 weken geleden
en bij schuine inval?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 weken geleden
Dan ook niet. IR heeft erg last van glas, weet ik uit eigen ervaring.
Als je de lens tègen het raam plaatst kun je `s nachts infrarood kijken, maar dan wel enkelglas. Met dubbelglas wil het niet (Heb `t eens geprobeerd.)
Ook als je de lens een centimeter vàn het glas houd, heb je grote kans dat ie terugkaatst en weerspiegeld.
Dus er tegenaan heb je geen/bijna niet weerspiegeling.
Als ik infrarood moest filmen, deed ik het raam ietwat open, zodat de camera door een scheef glas keek, dan had ik ook geen weerspiegeling.
Nu momenteel met al die nieuwe software van tegenwoordig kun je zelfs infrarood filmen achter spiegelglas.
2 weken geleden